lördag 5 maj 2007

Lite av varje!

Nu sitter jag här och har skickat iväg barnen med deras pappa ut på havet. Det svider faktiskt. Jag skulle gärna ha följt med, en dag som den här med vackert väder allt men så är ju inte livet. Man kan inte både ha kakan kvar och äta upp den.
Men jag har ju faktiskt varit på havet. Ålandsresan tillsammans med mina kollegor gav väl kanske inte så mycket sjökänsla annat än invändigt. God mat fick vi och så vitt jag såg höll sig alla i skinnet. Nya konstellationer kom fram i dagen och det blev väl lite efterverkningar av det men jaktmarken var ju stor så det var ju bara på det igen ........................... Inte för att jag tror att det gav så mycket mer än att själkänslan återupprättades.
På jobbet har vi haft stormöte. Roligt är att kunna konstatera att vissa tror att man kan dryfta minsta småsak där, som tex kiss på toalettringar och plats för gummistövlar tillsammans med bolagets drift och framtid. Men nu är det ett helt år till nästa gång. Skönt!
Ja sen har det ju varit det obligatoriska däckbytet. Sommardäcken skulle på så det var bara att ta skeden i vacker hand och åka ner till X:et och få hjälp. Men väl där kändes det rätt skönt att sitta lutad mot dörren i solen och dricka kaffe och prata. Vi pratade om den gamla hunden som jag tog bort för 14 dagar sedan. Den var ju faktiskt hans också. Det blev lite som förr i tiden och välbehaget infann sig utan att jag tänkte mig för. Ända tills han talade om för mig att han tänkte köpa mig en ny bil. Det tog ett långt tag innan jag lyckades kraxa fram ett "Varför då". Ja men du behöver ju en bil! Jovisst gör jag det vilket han är väldigt medveten om men visst luktar det mutor IGEN!

1 kommentarer:

Klockan 6 maj 2007 kl. 03:31 , Blogger Anette sa...

Åh vad skoj!!! Måste ju genast lägga med dig bland mina favoriter... :)

Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida