onsdag 9 maj 2007

Våren är här!

Har ni märkt att våren har kommit. Fruktblommorna har slagit ut och allt börjar bli otroligt grönt. Fåglarna kvittrar så man nästan får hörselskador. Hemma på mitt köksbord står en stor bukett med gullvivor eller som min favoritrektor (alla kategorier) Helga Nilsson kallade dem för: Mor Marias nycklar. Dessutom har våren slagit ut på mitt jobb. Lokalerna är fyllda med hormonstinna karlar i alla åldrar. Sexskämten kan få vem som helst att rodna och om jag ville skulle jag få åtminstone halva styrkan fälld för sextrakasserier.
Gårdagen innehöll återigen en krasch i det personaladministrativa systemet jag jobbar i. Det var mer än jag kunde hantera så resolut tog jag telefonen och började ringa runt och skam den som ger sig. Till slut fick jag tag i driftsansvarig på dataavdelningen. Naturligtvis strax innan dan var slut så under tiden jag pratade med honom tömdes kontoret på folk och till slut var bara jag kvar. Men efter 45 minuter hade vi pratade igenom både datasystem och kraschar samt att jag fick hans privata mobilnummer. MMMMMMMMM det rusar nog lite hormoner i min kropp också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida