fredag 27 juli 2007

Regn och åter regn!

Ska det aldrig sluta regna på oss i Sverige! För första gången i mitt liv har jag varit tvungen att köpa ett paraply.
Häromdan fick jag en komplimang av en av mina busschaufförer. "Vad fräsch du ser ut" sa han och jag var tvungen att tänka efter om han fiskade efter någon semester eller så....... men nej han menade nog det. Och så är det nog, fastän semestern har varit alldeles för kort fick jag lite distans till vårens alla "jämmer och elände". Jag har hunnit stanna upp, tänka efter och inse att livet inte alltid blir som jag vill. Hur svårt det än sen är att acceptera att jag inte är jordens mittpunkt men tyvärr så är det ju. Att jag har träffat lite nytt folk och fått nya influenser har ju hjälpt till en hel del också.
Jag berättade ju igår om döttrarna som hade varit och gjort fynd på rean. Mellandottern hade köpt en kort (och jag menar verkligen kort) jeanskjol. Söt i all sin enkelhet och det sa jag också. Då spärrar dottern upp ögonen och blänger på mig med en ilsken blick: "Det är 30-års gräns på den där". Så var det med det och jag som hade tänkt mig att låna den och dyka upp på jobbet en gråmulen dag och sätta lite fart på gubbarna.........

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida