onsdag 27 juni 2007

Tims lovsång!

Min stora kärlek är en herre på 4 svarta ben, stor blöt nos och väldigt vackra spanielögon. Just ögonen kan man faktiskt drukna i speciellt som dom säger: "Matte jag älskar dig över allt annat på jorden, förutom mat". Det finns ju andra ögon som inte alltid säger sanningen (svårt att acceptera men så är det). I vilket fall som helst, Tim följer med mig överallt där han får vara. Han tar också hur långa promenader som helst när jag behöver. Han ligger under min säng tills jag somnar på kvällarna, sedan flyttar han på sig till något bekvämare ställe. Och när jag inte vaknar när klockradion sätter igång på morgonen så sticker han upp en kall, blöt nos i mitt ansikte. I morse var en sådan morgon, kvällen och natten blev sömnlös och det hann bli morgon innan jag lyckades somna. Men en sak kan man inte säga om min hund, han är inte långsam i vändningarna. Naturligtvis blev jag arg, trött som jag var, och jag drämde till honom över nosen och sa NEJ. Han for ut ur rummet naturligtvis innan jag hann träffa och stog i dörren och viftade på svansen med huvudet på sned och med sina bruna ögon påkopplade på snäll. Vem kan motstå något sådant.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida