onsdag 20 juni 2007

Det finns för lite gula bilar

När sonen och jag är ute och åker brukar vi räkna bilar. Det här startade för flera år sedan eftersom han är lite åksjuk. Han ska räkna gula bilar och jag ska räkna röda volvos. Efter hand har vi varit tvugna att göra om reglerna så numera räknar jag bara de röda volvos som jag möter medans sonen räknar alla motordrivna fordon med minst två hjul som han ser. Men trots det vinner jag i nio fall av tio. Så nu har jag infört något nytt, jag har helt plötsligt fått svårt att "se", naturligtvis till sonens stora förtjusning. Han är ju min son och vill inget hellre än att vinna. Du har blivit gammal mamma säger han med ironi i rösten. Ni vet så där som man kan säga till någon man bara tycker så där jättemycket om. Och jag fuskar ju och jag tror nästan att han är numera är så gammal att han förstår det. Men tillbaka till mängden gula bilar eller är det kanske så att det finns för många röda volvos...:)
Men jag måste ju också komma med en kommentar till en arbetskamrat, nej det kommer inte in någon ny karl hemma hos mig (som måste passera det nålsögat som heter "mina döttrar"). Jag kommer faktiskt att vända och springa åt andra hållet!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida