torsdag 31 maj 2007

Fem dagar ledigt

Jag tog ut tre semesterdagar i samband med helgen och fick hela fem dagar ledigt. Jag behövde det tyckte jag. Mycket vila skulle det bli hade jag tänkt mig men ....
Jag känner mig som ett flipperspel, ni vet kulan som studsar mellan olika väggar. Storhandla, veckotvätten, köra barnen till loppis (dom skulle stå där och sälja), besök hos pappa på mors dag. Han hade dagen till ära satt på sig vanliga kläder och kommit upp i rullstolen. Så vi satt på balkongen och drack kaffe och åt tårta och lyssnade på Elitloppet. Trevligt att han var så pigg! Vidare till biokväll med barnen. Vi såg sista Pirates-filmen. Jag hoppas verkligen att det blir den sista för idéerna verkar ha tagit slut. Hur mycket jag än älskar Kapten Jack Sparrow/Jonny Depp så måste jag erkänna att det var ingen höjdarbio. Måndagen innebar en tur till IKEA för att inhandla lite nya möbler. Hem igen och montera i full fart. På kvällen var det möte med fotbollsklubben. Nästa morgon fortsatt montering av möbler. Städning på balkongen och plantering av nya blommor. Fint blev det men jag var trött.
Onsdagen var vikt åt en fiskeresa med arbetskamraterna. Kallt, fuktigt och dimmigt. Jag försökta inte ens fiska utan satt mest i den vedeldade bastun som inte blev varmare än 18 grader. Några blev lite onyktra och skratten blev många för tokiga saker sas och en del saker hände som inte borde ha hänt. Men ingen resa/firmafest utan skandaler eller hur? Vad ska vi annars prata om resten av året. Hemma igen rätt sent tog jag hunden och gick långpromenad för att rensa huvudet och nollställa tankarna. Gick vägen förbi fotbollsplan och fick mig en trevlig pratstund på kuppen. När jag kom hem var det första jag hörde X:et ljuva röst. Jag kan säga att det pyste ur mina öron och det vet han så han kom utfarande ur vardagsrummet i rasande fart tog kurvan runt mig i hundratio ryck samtidigt som han kastade en blick på sitt vapenskåp som har blivit kvar i hallen. "Javisst ja vapenskåpet måste jag hämta" Så nu lever vi på hoppet hemma, han kanske hämtar det vilket år som helst....
Ja för att fortsätta liknelsen med flipper spelet, då for kulan ut och det blev "Tilt och game over"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida