onsdag 23 maj 2007

Mitt i veckan

Så sitter man här igen och undrar vart tar dagarna vägen? Gårdagen innehöll en "hallelulja-kurs". Vi skulle lära oss möta våra medmänniskor på rätt sätt. Jag vet inte om det gjorde så stor nytta. Imorse fick jag dörren i ansiktet av en kollega som absolut inte hade förstått.
I måndags kväll hade vi möte på fotbollsföreningen. I vårt klubbhus har vi under det senaste året haft 8 inbrott. Vi hinner knappt få lagat och ersättningen utbetald förräns det är dags igen. Men nu har jag fått X:et att skänka en säkerhetsdörr inkl montering och det får man väl hoppas hjälper lite grand. Sedan ska det monteras upp larm med sirener och kameror. Trist är det när ungdomarnas pengar går till att förse tjuvar och banditer med småpengar, läsk, godis och faktiskt en kaffebryggare.
Igår hade jag en aha-upplevelse. Ni vet en sån där när poletten helt plötsligt trillar ner och det svider till lite grand (eller ganska mycket faktiskt) men sen infinner sig en lättnadskänsla. Konstigt att det kan bli så. Men vi får väl se hur fortsättningen blir men mer om det vid ett senare tillfälle.
Ja och så för er som undrade. Visst dom svenska kräftorna blev uppätna och dom smakade alldeles förträffligt gott. I övrigt inga kommentarer ............

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida