måndag 4 juni 2007

Mot nya mål

För fem sex år sedan gick jag en arbetsmarknadsutbildning. Vi skulle faktiskt utbilda oss till telefonförsäljare men så vitt jag vet var det ingen som över huvudtaget arbetade som det efteråt. Men den här utbildningen gav oss så väldigt mycket annat. Ett helt gäng arbetslösa och dåligt motiverade människor fick ny luft under vingarna och alla blev erbjudna jobb efter genomförd kurs. I vilket fall som helst där lärde jag mig hantera livet när man känner att det inte finns någon stadig mark att stå på. Man sätter sig ner en halvtimme och tänker igenom vad man har för visioner, drömmar och mål för framtiden. Sen skriver man ner dom på ett papper och bestämmer sig för vilka mål som är möjliga att uppnå under den närmaste framtiden, sätter ett slutdatum. Lägger ner det här papperet i ett kuvert som man klistrar igen och lägger undan för att kunna läsas den dan man har bestämt. Jag satte mitt slutdatum till årets nyårsafton. Och genast kändes det lättare att andas. Konstigt, det måste vara något "elektroniskt".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida