torsdag 21 juni 2007

Konstigt

Igår träffade jag ytterligare en person som jag inte sett på väldigt länge. Det blev en AHA upplevelse. Män och kvinnor tänker väldigt olika. Män som jag känt länge men inte träffat på ett tag har kommit med följande kommentar: Vad fräsch du ser ut, att lämna X:et har gjort dig gott! medans kvinnor säger: Oj vad smal du har blivit, vad är det som har hänt? Svårt att veta vad man ska svara men jag föredrar att ta bägge kommentarerna som en komplimang.
Imorgon är det midsommar med jordgubbstårta med alla barnen och förhoppningsvis syrran och brorsan med familjer hos min pappa. Varje stor helg han finns kvar tänker jag att han klarade den här helgen också. Men nästa stora helg är ju jul och det känns långt långt bort.
Ja men sedan blir det Stockholm på kvällen. Och det blir första gången för mig som jag inte dansar runt en midsommarstång och plockar 7 blommor för att lägga under huvud-kudden. Men man kanske hinner plocka blommor när man kommer hem, för vem vill missa chansen att se vem som är ens drömprins .....................

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida