torsdag 2 augusti 2007

Hur kan relationer bli så konstiga?

I flera dagar händer inte ett dugg utan man går i samma fotspår hela tiden, sen ringer telefonen inte en gång utan flera gånger samma kväll och helt plötsligt tog livet en annan vändning. X-et ringde och hade en massa synpunkter som inte alls stämde med mina och dessutom behandlade han mig som han alltid gjort dvs nonchallant och spydigt. Så helt plötsligt gjorde han kovändning och började prata om en massa saker som jag absolut inte vill höra, för att jag har hört det så många gånger förr och jag har lagt det bakom mig. Ja naturligtvis var han onykter. Suck! Sen ringer svågern och berättar glad i hågen att nu är det semester och familjen bär iväg till London. Här sitter jag på jobbet och har ungeför så där 45 veckor kvar till nästa sommarsemester. Suck igen! Sen ringer C från Västervik och det blev jättekonstigt och en gemensam överenskommelse att det här var nog inget. Locket på och suck för tredje gången!
Men kvällens hundpromenad blev en trevlig överraskning. Jag fick sällskap med en av den här byns trevligaste karlar. Hundarna lekte, kvällen var ljum och det kändes rätt bra iaf....................

2 kommentarer:

Klockan 8 augusti 2007 kl. 07:34 , Blogger Anette sa...

Jag tror det där med bra och fungerande relationer är ett påfund av Barbara Cartland för att kunna sälja mer böcker! Själv börjar jag mer och mer fundera på det där förbaskade osexiga nunnedoket. Problemet bara är att man måste viga sitt liv åt en man som jag inte ens tror existerade. Lose-lose situation lixom.

 
Klockan 8 augusti 2007 kl. 23:36 , Blogger Britt sa...

Fast mitt problem är nog närmast den skenheliga framtoningen!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida