måndag 31 december 2007

Long time no see

Ja det var ju ett tag sen sist men operationen blev tuffare än jag trott och orken bara försvann men nu är jag tillbaka..............

Så sitter jag här i årets sista skälvande minut och tänker på det som varit. 2007 har gett mig många bra och dåliga minnen.

Jag tänker på den sk "vännen" som svek så hemskt i våras att jag faktiskt inte visste hur jag skulle gå vidare men som alltid så måste man nästan tro på att det finns en Gud. Dessutom måste han ha humor för jag fick skratta sist, fast jag egentligen inte tror på det där med att skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Jag tänker på min fars sjukdom och bortgång men också på alla glada stunder vi fick sista året han levde. Speciellt den där sista helgen på sjukhuset när vi var så många där och hälsade på honom och personalen körde ut honom i sängen till dagrummet så att vi alla kunde sitta och prata.

Jag tänker på en fantastisk resa som jag fick till Singapore. Väl omhändertagen, varmt och skönt, och ett otroligt minne för livet.

Jag tänker på dom små erkännanden jag fått på jobbet (äntligen). "Sega gubbar", chokladaskar, utdrag från "Blocket" som handlade om båten Britt, alla mail och feedbacken på höstens gruppmöten. En del lite småfräcka men alla med glimten i ögat.

Jag tänker på äldsta dotterns häst som träffade rätt veterinär och blev frisk efter många månaders konvelesens.

Jag tänker på yngsta dottern som träffade en vanlig svensk sund kille med mycket humor. Som hon flyttar till i dagarna.

Och så tänker jag på sonen som har träffat en tjej. Med ett leende på läpparna kan jag bara konstatera att tonårskärlek är ljuvlig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida