torsdag 27 september 2007

Vad många "måsten" det finns

Utanför klubbstugan i måndags trängdes alla chicka orienterare. Välsminkade och senaste outfiten. Man undrar hur dom bär sig åt. När jag motionerar föredrar jag mina avlagda mjukisbyxor, urtvättade t-shirten inhandlad för väldigt många år sedan samt ett par gympadojor som definitivt sett bättre dagar. Men allt för att det ska kännas skönt. Smink är inte att tänka på. Det skulle rinna bort i första backen. Nu är det ju inte så att jag direkt tränar. Promenader med hunden blir det ju och långa sådana men det är absolut inte motion. Jag är ju allergisk mot motion! Men tillbaka till orienterarna! Man frågar sig vem dom vill imponera på. Sina egna barn som står bredvid och förundrat tittar på mamma och pappa som stretchar för allt vad världen håller. Eller är det grannfrun man vill imponera på när man står och spänner musklerna. Och vad tittar bykarlarna på om inte den tajta t-shirten och "fladder-byxorna". Det sista ordet har jag stulit från jobbet. Ni kan väl kanske tänka er vad det är som fladdrar......... Ja det är klart det är väl inte kläderna dom tittar på utan det som kläderna absolut inte döljer.
Igår träffade vi begravningsbyrån. Diskussionens vågor gick höga och inte vet jag om vi blev överens på alla punkter. Vad min far menade med en hederlig begravning råder det delade meningar om.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida