lördag 6 oktober 2007

Gnäll

När jag läser vad jag har skrivit det sista halvåret kan jag bara konstatera att jag låter väldigt gnällig! Men nu får jag faktiskt lov att skärpa till mig och bli normal. Ett steg i rätt riktning var att ta semester torsdag och fredag för att göra helgen riktigt lång.
Och som av en tillfällighet var det Rimbo marknad på torsdagen. För att förhindra sonens missöden förra året bestämde jag mig för att åka dit och vara vakt över sonen och hans kompisar. Rimbo marknad är en stor marknad som drar dit bygdens folk. Man går nästan "man ur huse" och inte för att handla utan helt enkelt för att det är ett tillfälle att träffa folk. Årets marknad bjöd på strålande solsken och visade upp Sverige från sin bästa sida. Jag "tvingade" också en manlig kollega att hålla mig sällskap. Han var ju i närheten så det kan ju inte ha varit någon större uppoffring =) Vi hade i vilket fall som helst en väldigt trevlig eftermiddag som jag gärna gör om.
Fredagen tillbringade jag med en god bok, tittade på TV (tjejtennis från Stuttgart) och emellanåt pratade med mina barn. På eftermiddagen blev dock pizzabehovet så stort att jag tog bilen ner till centrum och pizzerian med en omväg runt Systemet. Vinet var slut!! Hemska tanke. Väl hemma igen slog jag återigen på TV. I väntan på nästa tennismatch visade Eurosport fotboll. Men eftersom det inte var några intressanta lag slog jag av ljudet och satte på radion och Vinyl och plockade fram boken igen. Men trötta ögon och lite påverkan av vinet gjorde att jag kom på mig själv att sitta och titta på fotbollsspelare. Ja och fotbollsspelare är ju för det mesta väldigt snyggt vältränade, smala höfter och lagom breda axlar och absolut dom snyggaste benen en karl kan ha. Funderingen slog mig: är det här den kvinnliga varianten av gubbsjuka?? Det må väl vara hänt i så fall, jag bjuder på det!
Sonen har åkt iväg på konfirmationsläger!! Det ska bli kul att höra vad han tycker om det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida