onsdag 3 oktober 2007

Oktober månad

Nu är väl hösten här på riktigt. Snart har vi vintertid. En företeelse som jag fullständigt hatar. Varför måste man ändra dygnet? Min kropp klarar inte riktigt det. Man kan ju tycka att en timme inte ska vara någon större grej men min värld står på huvudet och jag är inte människa på flera veckor. Faktiskt så hinner jag knappt vänja mig förräns det är sommartid igen.
Den här veckan började med en tråkig nyhet. En av mina arbetskamrater avled i fredags. Det kändes som man la en stor blöt yllefilt över bussavdelningen när vi fick beskedet. Så nu blir det en begravning till. Visst är det en erfarenhet man vill vara utan! Men det är väl så livet är, när man är ung är det bröllop och sedan barndop och nu är det begravningar. Usch vad hemskt det där lät men det är ju rätt mörkt i mitt huvud just nu.

2 kommentarer:

Klockan 3 oktober 2007 kl. 21:17 , Blogger Anette sa...

Moster, tråkigt att läsa om din arbetskamrat. Och begravningar är verkligen något man skulle vilja vara utan. Ibland blir dom lite för många.
Stor kram! Vi ses snart.
PS! När ställer ni om klockan förresten? Ytterligare en fördel med det här landet, vi skippar det där med sommar&vintertid

 
Klockan 6 oktober 2007 kl. 01:40 , Blogger Britt sa...

Vi ställer om till vintertid sista helgen i oktober. Tror jag.
Kramar

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida